10. ÁLLAMPOLGÁRSÁGI ESKÜ
2013. március 1-jétől a magyar állampolgárság megszerzésére irányuló nyilatkozatot és kérelmet, továbbá a magyar állampolgárságról lemondó nyilatkozatot, valamint az állampolgársági bizonyítvány kiadása iránti kérelmet a megyei kormányhivatal járási (fővárosi kerületi) hivatalánál kell benyújtani.
A Köztársasági Elnök az állampolgárság megadásáról szóló döntését követően, honosítási/visszahonosítási okirat kerül kiállításra, melyet a kiállítástól számított 15 napon belül a Budapest Főváros Kormányhivatala Állampolgársági és Anyakönyvi Főosztálya:
-
hagyományos honosítási eljárás keretében szerzett állampolgárság esetén a kérelmező lakóhelye szerinti polgármesternek,
-
egyszerűsített honosítási eljárás keretében szerzett állampolgárság esetén pedig a honosítási kérelemben megjelölt helyre, azaz a magyar külképviselet vezetőjének vagy a megjelölt település szerinti polgármesternek küldi meg.
Az eskütétel időpontjáról a polgármester az anyakönyvvezető útján a honosítási/visszahonosítási okirat megérkezését követő 30 napon belül értesítést küld a kérelmezőnek.
Cselekvőképtelen személy nevében az esküt vagy fogadalmat a törvényes képviselője teszi le.
A korlátozottan cselekvőképes személy, a 14. életévét betöltött gyermek önállóan teszi le az esküt és aláírja a jegyzőkönyvet.
A honosított/visszahonosított személy egy alkalommal - legkésőbb az értesítésben meghatározott időpontot megelőző ötödik napon - kérheti, hogy az esküt vagy a fogadalmat a felhívásban megjelölttől eltérő helyen tegye le.
A honosított személy akkor tehet esküt vagy fogadalmat, ha a részére hivatalból kiállított állandó személyazonosító igazolvány alapján megállapítható, hogy a honosított és az eskü vagy fogadalom letétele céljából megjelent személy azonos.
Ha az állampolgársági eskü vagy fogadalom letételére a felhívás kézbesítésétől számított egy éven belül a kérelmező hibájából nem kerül sor, a honosítási, visszahonosítási határozat hatályát veszti.
Azünnepélyes állampolgársági eskü vagy fogadalom letételének előkészítésében az anyakönyvvezető jár el.
Letölthető nyomtatvány:
A honosított azon a napon szerzi meg végérvényesen a magyar állampolgárságot, amikor az esküt vagy a fogadalmat a polgármester előtt letette.
Az eskü/fogadalomtételt követően az állampolgárok átveszik honosítási/visszahonosítási okiratukat, személyazonosító igazolványukat és/vagy személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolványukat.
Az ügyintézéshez szükséges
-
a kérelmező érvényes, személyazonosító okmánya és lakcímkártyája és a személyes jelenléte.
Az eljárás: illetékmentes
Ügyintézés helye:
Szekszárd MJV Polgármesteri Hivatal Anyakönyvi Osztály
Szekszárd, Béla király tér 8. földszint 12, 13, 14, 15-ös irodák
Ügyintézés ideje: (előzetes időpont foglalás után):
Hétfő és szerdán: 8. 00 - 12. 00 óra 13. 00 - 16. 30 óráig
