TOP-6.8.2-15-SE1-2016-00001
|
A TOP-5.1.1 kiírás szempontjából a Szekszárdi járás területén, úgy, mint Tolna megye egészén a humánerőforrás-fejlesztésére irányuló komplex fejlesztések célja egy aktív foglalkoztatási partnerség kialakítása, egyben a foglalkoztatás bővítése a térségben. A projekt legnagyobb kihívása az inputoldalon keresendő. Jelen projekt működése a szekszárdi járás területét érinti. A projekt átfogó célja a foglalkoztatási színvonal átfogó emelése volt a megye kedvezőtlen munkaerő-piaci helyzete miatt, konkrét célkitűzésekkel rendelkezik három szakmai területen, melyek az ipar/feldolgozóipar, a közszolgáltatások és a turizmus. A pályázó konzorcium háromtagú, a megvalósító
Konzorcium háromtagú: Szekszárd Megyei Jogú Város, a Tolna megyei Kormányhivatal és az Újra Dolgozni Tolnában Egyesület képezi a megvalósítási KT-tagságot. Emellett bevonásra kerülnek a kötelező partnerek, mint a Kereskedelmi- és Iparkamara, és a Tolna megyei
Önkormányzat. A partnerség kialakításánál a projekt partnerei célcsoporti elérések és célcsoportra vonatkoztatott szakértelem, avagy célterületi szakértelem alapján kerültek bevonásra. Ennek okán partnerként számítunk a helyi, foglalkoztatásban érintett civil és nonprofit szervezetekre (mint a Fonavita Nonprofit Kft. – megváltozott munkaképességűek, a KT-Dinamic Nonprofit Kft. – inaktívak, szociális foglalkoztatás, a Szekszárd és Térsége Turisztikai Egyesület – turizmus, stb.), különböző foglalkoztatási szintű munkáltatókra (pl.: Samsonite Magyarország – feldolgozóipar), és más szerveződésekre is, mint például a Regionális Innovációs Ügynökség vagy a Szekszárdi Szakképzési Centrum – fiatalok. A tevékenységek kapcsán az első főtevékenység a foglalkoztatási paktum programrészt jelöli. A Megvalósíthatósági Tanulmány készítése a helyi szereplők bevonásával beszerzés alapján zajlik. Ennek része a foglalkoztatási paktum létrehozásához kapcsolódó helyzetelemzés. A folyó évben a Támogatási szerződés megkötése után kerül sor a foglakoztatási stratégia, és akciótervek kidolgozására, valamint a pontos partnerek között felosztott munkaprogram és a
projekttervek kidolgozása, elkészítésére. Az előzetes igényfelmérések elvégzése megtörtént, ezt pontosítják majd további munkaerőpiaci, vállalkozásfejlesztési felmérések. A paktumiroda felállítása és működtetése az önkormányzat feladata, ahol a működési tapasztalatok összegyűjtése, megosztása, valamint a projektfolyamat részletes dokumentációja is megtörténik. Az utolsó mérföldkőhöz kapcsolódóan a projektzárás feltételéül szabott minősítés megszerzése is megtörténik OFA-sztenderd alapján. A második főtevékenység kapcsán, mely a célcsoport képzéséhez, foglalkoztatásához kapcsolódó programrész sor kerül a foglalkoztatást elősegítő képzések szervezésére, és az azokban való részvétel szervezett támogatására. Az elhelyezkedést segítő támogatások széles körűek lesznek (bértámogatás, bérköltség támogatás, utazás támogatása munkába járáshoz, képzés alatt igénybe vett gyermekfelügyelet). A munkaerő-piaci szolgáltatások támogatása (szolgáltatások igénybevételével kapcsolatos utazási költség támogatása, keresetpótló juttatás, szolgáltatás ideje alatt igénybe vett gyermekfelügyelet) az OFA sztenderdjei alapján kerülnek tervezésre. Támogatjuk az önfoglalkoztatást is, illetve a foglalkoztatás-egészségügyi és képzési alkalmassági vizsgálatok költségeinek megtérítését, és további szolgáltatásokat is. Az önállóan nem támogatható, de kötelezően megvalósítandó tevékenységek kapcsán a gyermekfelügyeleti ellátások jelenlegi helyzete Megvalósíthatósági Tanulmányban már feltárásra került. A nyilvánosság biztosítása is megtörténik. A személyi követelményeknek a menedzsment és a megvalósítás kapcsán 2 fő projektmenedzsment-személyzettel, megvalósítói oldalon a gesztornál 2 fő paktumkoordinátorral, a Kormányhivatal esetében 4 fő megvalósítóval, illetve az Újra Dolgozni Tolnában Egyesületnél 3 fő megvalósítói személlyel számolunk. A választható, kiegészítő tevékenységekkel kapcsolatosan elsődleges helyen a helyi tervezési és fejlesztési dokumentumokkal (ITS, ITP, HEP, stb.) való kohézió biztosítása külön is megtörténik, ennek kapcsán a helyi kézműves iparhoz/szolgáltatáshoz kapcsolódó szakképzés; a tudatos térségi és helyi termék fogyasztás és vásárlás ösztönzése; a helyi gazdaság és termékfejlesztés mentorálás – folyamatsegítés – szakértői támogatás; a helyi termék- és szolgáltatáslánc és csomag kialakítási és fejlesztési stratégia; a befektetés-ösztönzéshez kapcsolódó tevékenységek és a kidolgozott helyi gazdaságfejlesztési projektek megalapozása és közösségi integrálása; gazdasági – és foglalkoztatási fókuszú vállalkozói fórumok, rendezvények szervezése, tapasztalat-csere támogatása került beemelésre.
Szerződések:
- Vállalkozási szerződés (Dunaújvárosi Területi Tervező és Humánszolgáltató Bt.)
- Vállalkozási szerződés módosítása (Dunaújvárosi Területi Tervező és Humánszolgáltató Bt.)
- Vállalkozási szerződés (Szekszárdi Turisztikai Non-profit Kft.) - Tájékoztatás és nyilvánosság biztosítására)
- Vállalkozási szerződés 1. sz. módosítása (Szekszárdi Turisztikai Non-profit Kft.) - Tájékoztatás és nyilvánosság biztosítására)
- Vállalkozási szerződés (Szekszárdi Turisztikai Non-profit Kft.)
- Vállalkozási szerződés módosítás
- Vállalkozási szerződés közös megegyezéssel történő megszüntetése
- Vállalkozási szerződés (LEED Helyi Gazdaság- és Foglalkozásfejlesztési Közhasznú Nonprofit Kft.) - Képzés
- Vállalkozási szerződés (Dunacom Plus Kft.) - Háttértanulmányok
- Vállalkozási szerződés (Mediaworks)
- Adásvételi szerződés (M-Digit Kft.)
- Támogatási szerződés (Paktum)
- Támogatási szerződés módosítás 1
- Támogatási szerződés módosítás 2
- Támogatási szerződés módosítás 3
- Támogatási szerződés módosítás 4
- Támogatási szerződés módosítás 5
- Támogatási szerződés módosítás 6
- Támogatási szerződés módosítás 7
- Támogatási szerződés módosítás 8