Személyes megjelenés nélkül egyszerűbb, gyorsabb és – különösen a koronavírus járvány időszakában – biztonságosabb az önkormányzati ügyek intézése
2021.01.08
Tisztelt Ügyfeleink!
Személyes megjelenés nélkül egyszerűbb, gyorsabb és – különösen a koronavírus járvány időszakában – biztonságosabb az önkormányzati ügyek intézése.
A gazdálkodó szervezetek, egyéni vállalkozók már több éve kizárólag elektronikus úton tarthatnak kapcsolatot az önkormányzatokkal.
A pandémiás időszakban különös fontossággal bír az, hogy a magánszemély ügyfelek is egyre szélesebb körben használják az elektronikus ügyintézési szolgáltatásokat.
Ennek elősegítése érdekében 2021. január 1-től a Kormányzati Ügyfélvonal (Tel: 1818) segíti az elektronikus ügyintézési portál használatát.
A 1818 a következő szolgáltatások ellátását biztosítja:
- segítségnyújtás a rendszerbe való belépéshez;
- technikai segítség az oldalon megjelenő szolgáltatások kapcsán;
- ügyfelek támogatása az ASP rendszer használata során;
- kapcsolattartás a központi szolgáltatóval, valamint az ügyféltámogatói feladatokat ellátó szervezetekkel;
- intézhető ügyekkel kapcsolatos tájékoztatás;
- SZEÜSZ-szel kapcsolatos panaszok, közérdekű bejelentések, észrevételek fogadása, kivizsgálása, továbbítása, megválaszolása.
Az önkormányzati adó és egyéb önkormányzati ügyekben természetesen továbbra is az önkormányzat az illetékes, és a saját ügyfélszolgálati csatornán www.szekszard.hu , valamint az e-önkormányzatportálon https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap keresztül biztosít támogatást.
Az e-önkormányzat portálon személyes megjelenés, postai sorban állás nélkül küldhetik be kérelmeiket, bevallásaikat, ellenőrizhetik adószámla kivonatukat, feldolgozott bevallásaikat megtekinthetik és ingyenesen fizethetnek bankkártyával adót, díjat, illetékeket a kiválasztott önkormányzatnál.
Az elektronikusan indítható ügyek fajtái, a szükséges nyomtatványok – az adónyomtatványok a helyi sajátosságoknak megfelelően – a portálon megtalálhatók.
A portál használata külön regisztrációt nem igényel. Első bejelentkezéskor a KAÜ-azonosítás (ügyfélkapus regisztráció, e-személyi igazolvány) és az Általános Szolgáltatási Feltételek (ÁSZF) elfogadása után használható. Az egyes funkciók használatáról a Tájékoztató a portálról menüben részletes leírás olvasható, illetve segítség kérhető a 1818 telefonszámon is.
A gyors és rugalmas ügyintézéshez, főként a veszélyhelyzet ideje alatt, célszerű az ELEKTRONIKUS ÖNKORMÁNYZATI PORTÁL https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap elektronikus szolgáltatásait használni.
Azon ügytípusok esetében, melyekre nincs űrlap rendszeresítve, javasoljuk az e-papír szolgáltatás használatát, https://epapir.gov.hu , mely szintén alkalmas az elektronikus ügyintézésre.
Amennyiben elengedhetetlen, a személyes ügyfélfogadáshoz kérjük előzetesen szíveskedjenek időpontot egyeztetni a központi telefonszám felhívását követően +36 (74) 504-100 a megfelelő menüpont kiválasztásával.
Köszönjük együttműködésüket.
Szekszárd Megyei Jogú Város Jegyzője