„Szekszárd” név és címerhasználat engedélyezése
I. Tájékoztató
Annak, aki Szekszárd város nevét annak toldalékos vagy bármely más kötőjeles és egyéb írásmódú megjelölését (a továbbiakban: Szekszárd név), elnevezésében, rendezvény elnevezéséhez, tevékenysége során, működésével összefüggésben, továbbá címerét embléma, jelvény, kiadvány, dísz-, emléktárgy, egyéb termék készítéséhez vagy forgalmazásához használni kívánja – rendeletben meghatározott kivételekkel - engedélyt kell kérnie.
A Szekszárd név felvétele és használata, valamint a címerhasználat csak azok számára engedélyezhető, akiknek tevékenysége kötődik Szekszárdhoz, valamint a tevékenység tervezett célja nem sérti Szekszárd jó hírét, illetve az önkormányzat érdekeit, nincs adó- és egyéb köztartozásuk.
Szekszárd Megyei Jogú Város Közgyűlése a címer, valamint a Szekszárd név használat engedélyezésével, az engedély visszavonásával kapcsolatos hatáskörét a Kultúra, Civil szervezetek, Városmarkenting Bizottságra ruházza át.
A címer használat, valamint a Szekszárd név használat engedélyezésével kapcsolatos eljárásban az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvényt kell alkalmazni.
Az engedélyezési eljárás kérelemre indul, melyet a Kultúra, Civil szervezetek, Városmarketing Bizottsághoz kell benyújtani az erre rendszeresített nyomtatványon. A kérelemhez mellékelni kell a Nemzeti Adó- és Vámhivatal igazolását köztartozás mentességről, a használni kívánt címerrel, Szekszárd névvel díszített tárgy, kiadvány mintáját vagy méretarányos rajzát, a városnév tervezett használatával kiegészített megnevezést, vagy a városnév használatával érintett termék leírását, meghatalmazást, képviseleti jogosultság igazolását. A helyi adótartozás mentességről szóló igazolást az önkormányzati hatóságtól hivatalból kell beszerezni.
Az engedélykérelmet döntésre a jegyző készíti elő és gondoskodik a döntés kérelmező részére történő megküldéséről.
Az engedély szólhat:
a) határozatlan időre,
b) határozott időre,
c) a tevékenység folytatásának idejére,
d) egy alkalomra,
e) több alkalomra.
A Kultúra, Civil szervezetek, Városmarketing Bizottság – az Önkormányzati Rendeletben foglalt indokok alapján - a kérelmet elutasíthatja, illetve a már kiadott engedélyt visszavonhatja.
A kiadott és a visszavont engedélyekről és a regisztrált használókról a jegyző nyilvántartást vezet és gondoskodik Szekszárd város honlapján való közzétételről.
II. Ügyintézés
Hatáskör, illetékesség: Szekszárd közigazgatási területe
Az ügyet intéző iroda:
Szekszárd Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal – Jogi és Hatósági Igazgatóság
Igazgatási Osztály
Igazgatási Osztály
Címe:
7100 Szekszárd, Béla király tér 8.
7100 Szekszárd, Béla király tér 8.
Telefon: 74/504-100,
Ügyfélfogadási időpontok:
Hétfő: 800-1200, 1300-1630
Szerda: 800-1200, 1300-1630
Péntek: ZÁRVA
Ügyintéző:
Steinerné dr. Berenkei Zsuzsanna Tel: 74/504-105
Steinerné dr. Berenkei Zsuzsanna Tel: 74/504-105
Illeték: 3.000 forint
Letölthető: Kérelem nyomtatvány
Csatolandó dokumentumok:
- a Nemzeti Adó- és Vámhivatal igazolása köztartozás mentességről,
- a használni kívánt címerrel, Szekszárd névvel díszített tárgy, kiadvány mintája vagy méretarányos rajza/a városnév tervezett használatával kiegészített megnevezés, vagy a városnév használatával érintett termék leírása,
- meghatalmazás, képviseleti jogosultság igazolása,
- annak igazolása, hogy az adott tevékenység kötődik Szekszárdhoz (pl: alapító okirat, alapszabály)
A bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény 9. § (1) bekezdésében felsorolt ügyfelek elektronikus ügyintézésre kötelesek.
III. Kapcsolódó jogszabályok:
- Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. tv.
- Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzata közgyűlésének 26/2016. (VI. 21.) önkormányzati rendelete a városi önkormányzati jelképekről és a „Szekszárd” név használatáról