„Szekszárd” név és címerhasználat engedélyezése
                                                                                                                                       
I.                    Tájékoztató
 
Annak a természetes és jogi személynek, jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetnek, aki Szekszárd város nevét annak toldalékos vagy bármely más kötőjeles és egyéb írásmódú megjelölését (a továbbiakban: Szekszárd név), elnevezésében, rendezvény elnevezéséhez, tevékenysége során, működésével összefüggésben, továbbá címerét embléma, jelvény, kiadvány, dísz-, emléktárgy, egyéb termék készítéséhez vagy forgalmazásához használni kívánja – rendeletben meghatározott kivételekkel - engedélyt kell kérnie.
 
A Szekszárd név felvétele és használata, valamint a címerhasználat csak azok számára engedélyezhető, akiknek tevékenysége kötődik Szekszárdhoz, valamint a tevékenység tervezett célja nem sérti Szekszárd jó hírét, illetve az önkormányzat érdekeit, nincs adó- és egyéb köztartozásuk.
 
Szekszárd Megyei Jogú Város Közgyűlése a címer, valamint a Szekszárd név használat engedélyezésével, az engedély visszavonásával kapcsolatos hatáskörét a Kulturális, Turisztikai és Városmarketing Bizottságra ruházza át.
A címer használat, valamint a Szekszárd név használat engedélyezésével kapcsolatos eljárásban az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvényt kell alkalmazni.
 
Az engedélyezési eljárás kérelemre indul, melyet a Kulturális, Turisztikai és Városmarketing Bizottsághoz kell benyújtani az erre rendszeresített nyomtatványon. A kérelemhez mellékelni kell a Nemzeti Adó- és Vámhivatal igazolását köztartozás mentességről, a használni kívánt címerrel, Szekszárd névvel díszített tárgy, kiadvány mintáját vagy méretarányos rajzát, a városnév tervezett használatával kiegészített megnevezést, vagy a városnév használatával érintett termék leírását, meghatalmazást, képviseleti jogosultság igazolását. A helyi adótartozás mentességről szóló igazolást az önkormányzati hatóságtól hivatalból kell beszerezni.
 
Az engedélykérelmet döntésre a jegyző készíti elő és gondoskodik a döntés kérelmező részére történő megküldéséről.
Az engedély szólhat: 
a)  határozatlan időre,
b)  határozott időre,
c)   a tevékenység folytatásának idejére,
d)  egy alkalomra,
e)  több alkalomra.
 
A Kulturális, Turisztikai és Városmarketing Bizottság – az Önkormányzati Rendeletben foglalt indokok alapján - a kérelmet elutasíthatja, illetve a már kiadott engedélyt visszavonhatja.
A kiadott és a visszavont engedélyekről és a regisztrált használókról a jegyző nyilvántartást vezet és gondoskodik Szekszárd város honlapján való közzétételről.
 
 
II.                  Ügyintézés
Hatáskör, illetékesség: Szekszárd név, címer használatára engedélyt kérő bármely természetes és jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet
 
Az ügyet intéző osztály: 
Szekszárd Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal
Hatósági és Koordinációs Igazgatóság
Igazgatási Osztály
 
Címe:
7100 Szekszárd, Béla király tér 8. 
Telefon: 74/504-100,
 
 
Ügyfélfogadási időpontok:
 
Hétfő:    8:00 - 12:00-ig és 13:00 - 16:00-ig
Szerda:  8:00 - 12:00-ig és 13:00 - 16:00-ig
Péntek:  8:00 - 12:00-ig
 
Időpontfoglalásra nincs lehetőség
 
Ügyintéző:
Steinerné dr. Berenkei Zsuzsanna osztályvezető
Telefon: 74/504-105

 
Illeték: az eljárás illetékmentes
 
Letölthető dokumentum: Kérelemnyomtatvány
 
Csatolandó dokumentumok:
  • a Nemzeti Adó- és Vámhivatal igazolása köztartozás mentességről,
  • a használni kívánt címerrel, Szekszárd névvel díszített tárgy, kiadvány mintája vagy méretarányos rajza/a városnév tervezett használatával kiegészített megnevezés, vagy a városnév használatával érintett termék leírása,
  • meghatalmazás, képviseleti jogosultság igazolása,
  • annak igazolása, hogy az adott tevékenység kötődik Szekszárdhoz (pl: alapító okirat, alapszabály)
A kérelem benyújtásának módja:        

 hivatalos elektronikus úton (a digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvényben meghatározott elektronikus úton

A.)  Természetes személy ügyfél esetén

  • - Személyesen ügyfélfogadási időben
  • - Postai úton (7101 Szekszárd, Pf.: 83.)
  • Természetes személy ügyfél nem köteles elektronikus ügyintézésre, azonban dönthet úgy, hogy a kérelmeit elektronikus úton nyújtja be. Ebben az esetben rendelkeznie kell Ügyfélkapus elérhetőséggel. Amennyiben még nem rendelkezik Ügyfélkapuval, a regisztrációt elektronikus úton a https://ugyfelkapu.gov.hu/regisztracio honlapon keresztül, vagy személyesen bármely Kormányablaknál megteheti.

A természetes személy ügyfél a kérelmeit az Ügyfélkapus bejelentkezést követően online kitölthető űrlapot, az általános üzenetküldő szolgáltatáson, az ún. ePapíron keresztül tudja benyújtani.

B.)  Gazdálkodó szervezet ügyfél esetén

Az ügyfélként eljáró gazdálkodó szervezet a kérelmeit elektronikus úton köteles benyújtani. Amennyiben a gazdálkodó szervezet még nem rendelkezik cégkapuval, a regisztrációt a https://tarhely.gov.hu/ckp-regisztracio/tajekoztato.html linken tudja kezdeményezni.

Az ügyfélként eljáró gazdálkodó szervezet a kérelmeit Cégkapus bejelentkezést követően az általános üzenetküldő szolgáltatáson, az ún. ePapíron keresztül tudja benyújtani.

Ügyintézési határidő: 60 nap
 
III.                Kapcsolódó jogszabályok:
 
  • Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. tv.
  • Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzata közgyűlésének 26/2016. (VI. 21.) önkormányzati rendelete a városi önkormányzati jelképekről és a „Szekszárd” név használatáról

Az ügyfeleket megillető jogok és az ügyfeleket terhelő kötelezettségek az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. tv. szerint.