Közlemény
2020.03.16
- A Polgármesteri Hivatalban a koronavírus terjedésének megakadályozása, ezzel egyidejűleg a Polgármesteri Hivatal és az Önkormányzat működőképességének megőrzése érdekében korlátozó intézkedéseket vezet be az Önkormányzat. Az intézkedések célja, hogy az ügyfélterekben a lehető legkevesebb személy tartózkodjon egyszerre. Az ügyfélszolgálatokon történő személyes megjelenés elkerülésével a megbetegedés kockázata és a járvány további terjedése mérsékelhető.
- A Polgármesteri Hivatal arra kéri az ügyfeleit, hogy lehetőség szerint időpontfoglalással menjenek ügyet intézni, e nélkül csak rendkívül indokolt esetben keressék fel személyesen a Hivatalt. A foglalható időpontok érdekében szíveskedjenek felvenni a kapcsolatot az érintett ügyintézővel a Polgármesteri Hivatal központi telefonszámán 74/504-100 vagy közvetlenül a https://szekszard.hu/hu/polgarmesteri-hivatal/elerhetoseg oldalon megtalálható elektronikus vagy telefonos elérhetőségeken.
- A Polgármesteri Hivatal korlátozhatja a bent tartózkodók maximális létszámát. Kérjük ügyfeleinket, hogy az ügyféltereken kívül, egymástól kellő távolságot tartva várják meg, amíg sorra kerülnek.
- Javasoljuk, hogy az ügyfélkapuval rendelkező állampolgárok elsősorban az online ügyintézési lehetőségeket vegyék igénybe. A leggyakoribb ügykörökben elérhető az elektronikus ügyintézés az Önkormányzati Hivatali Portálon, amely a https://e-onkormanyzat.gov.hu weboldalon érhető el (a bejelentkezés ügyfélkapu regisztrációval, elektronikus személyi igazolvánnyal, vagy telefonos azonosítással történik). Ennek linkje Szekszárd Város weboldalán is megtalálható https://szekszard.hu/hu/polgarmesteri-hivatal/ugyintezes/elektronikus-ugyintezes/elektronikus-ugyintezes. Továbbá valamennyi ügyben lehetőség van a kérelem benyújtására ún. e-papír szolgáltatás használatával (https://epapir.gov.hu, a bejelentkezéshez szintén ügyfélkapus azonosítás szükséges). Az ügyfélkapuval nem rendelkező ügyfelek számos ügyben postai úton is leadhatják kérelmüket.
- Lehetőség van az adók, díjak, illetékek elektronikus úton történő rendezésére. Ehhez az Önkormányzati Hivatali Portál https://e-onkormanyzat.gov.hu weboldalán az érintett önkormányzat kiválasztását követően a bal oldali menüsorban található „Adók, díjak, illetékek befizetése” menüre kell kattintani, és követni az utasításokat.
- Felhívjuk az ügyfelek figyelmét, hogy a 2020. március 12-t követően lejáró, a magyar állampolgárok Magyarország területén hatályos valamennyi hivatalos okmánya a veszélyhelyzet megszűnését követő 15 napig érvényes. Az okmányok megújítására jelenleg tehát nincs szükség, azokat Magyarország területén továbbra is használhatják, külföldön azonban nem érvényesek a lejárt okmányok. Azok tehát, akiknek külföldön is érvényes okmányra van szükségük, lejárt okmányaikat meg tudják hosszabbítani a kormányablakokban.
Kérjük tisztelt ügyfeleinket, hogy önmaguk és mindannyiunk biztonsága és egészsége érdekében a veszélyhelyzet ideje alatt csak az élet- és vagyonbiztonságot közvetlenül veszélyeztető ügyekben keressék fel személyesen a Polgármesteri Hivatalt.
dr. Molnár Kata
jegyző