Álláspályázat Illyés Gyula Könyvtár igazgató (intézményvezető) munkakörének betöltésére

Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzata
a muzeális intézményekről, a nyilvános könyvtári ellátásról és a közművelődésről szóló
1997. évi CXL. törvény 94. § (3) bekezdése alapján
pályázatot hirdet az
Illyés Gyula Könyvtár
(7100 Szekszárd, Hunyadi utca 9.)
igazgató (intézményvezető)
munkakörének betöltésére.
1. Az igazgató (intézményvezető) által ellátandó feladatok:
- egyszemélyi felelősséggel vezeti az intézmény egészét;
- megszervezi az intézmény alapító okiratában előírt tevékenységek szakszerű ellátását,
érvényesíti az intézmény szakmai tevékenységére és működésére vonatkozó
jogszabályokat;
- vezeti az intézmény alkalmazottainak közösségét, irányítja és ellenőrzi munkájukat;
- ellátja a munkáltatói feladatokat, ennek keretében a létszámgazdálkodást a fenntartó
által szabályozottak szerint végzi;
- határidőre összeállítja az intézmény éves munkatervét, illetve a kultúráért felelős
minisztérium által meghatározottak szerint elkészíti a feladatteljesítési beszámolót;
- elkészíti az intézmény szervezeti és működési szabályzatát, a működésre vonatkozó
egyéb szabályzatokat, továbbá gondoskodik azok karbantartásáról és a
munkatársakkal történő megismertetéséről;
- a jogszabály által előírt dokumentumokat az intézmény fenntartójának jóváhagyásra
benyújtja;
- elkészíti az intézmény középtávú fejlesztési tervezetét, és véleményezésre előterjeszti
munkáltatójának, javaslatot tesz a beruházásokra;
- határidőre előkészíti, illetve közreműködik az intézmény éves gazdálkodási
tervezetének előkészítésében;
- teljesíti az intézmény gazdálkodási, tervezési, beszámolási, információ- és
adatszolgáltatási kötelezettségét;
- az intézmény gazdálkodását ellátó költségvetési szerv utalványozási és
kötelezettségvállalási szabályzatában foglaltak szerint gyakorolja a
kötelezettségvállalási jogot;
- gondoskodik az intézmény működésében és gazdálkodásában a gazdaságosság, a
hatékonyság és az eredményesség követelményeinek érvényesítéséről;
- biztosítja a vagyonvédelmet, ellenőrzi és irányítja a vagyonnal való gazdálkodást;
- képviseli az intézményt, szervezi intézménye külső kapcsolatait.
2. Pályázati feltételek (a muzeális intézményekről, a nyilvános könyvtári ellátásról és a közművelődésről szóló 1997. évi CXL. törvény (a továbbiakban: Kult. tv.) 94. § (1) bekezdése, továbbá a kulturális intézményben foglalkoztatottak munkaköreiről és foglalkoztatási követelményeiről, az intézményvezetői pályázat lefolytatásának rendjéről, valamint egye kulturális tárgyú rendeletek módosításáról szóló 39/2020. (X. 30.) EMMI rendelet alapján:
- büntetlen előélet és a pályázó nem áll a tevékenység folytatását kizáró foglalkozástól
eltiltás hatálya alatt;
- cselekvőképesség;
- megfelelés a miniszter rendeletében előírt végzettségi, képesítési és egyéb
feltételeknek, úgymint:
• szakirányú felsőfokú végzettség és szakképzettség;
• Közös Európai Referenciakeret (KER) szerinti B2 szintet elérő idegennyelv-ismeret;
• végzettségének, szakképzettségének vagy az intézmény alaptevékenységének
megfelelő jogviszonyban legalább ötéves szakmai gyakorlatot szerzett, valamint a
megbízás időpontjában vezetői gyakorlattal is rendelkezik;
• végzettségének és szakképzettségének vagy az intézmény alaptevékenységének
megfelelő, kiemelkedő szakmai vagy szakirányú tudományos tevékenységet végez,
amelynek igazolása történhet kutatási, publikációs vagy oktatási munkák
bemutatásával, továbbá projektben való részvétel igazolásával;
• államháztartási és vezetési ismereteket nyújtó, legalább 120 órás képzés igazolt
elvégzése vagy annak vállalása, hogy a munkakör betöltését követő két éven belül
a képzést elvégzi és az azt igazoló okiratot bemutatja;
• egészségügyi alkalmasság;
• vagyonnyilatkozat-tételi eljárás lefolytatása.
Elvárt kompetenciák:
- precíz munkavégzés, megbízhatóság, együttműködő-készség;
- problémamegoldó-készség és terhelhetőség;
- jó kommunikációs készség – írásban és szóban egyaránt.
A pályázat elbírálásánál előnyt jelent:
- releváns szakmai referencialevelek.
3. Javadalmazás:
megállapodás szerint, azzal a megkötéssel, hogy az illetmény két részből tevődik össze:
- az intézményvezetői munkakörre tekintettel meghatározott, munkáltatói döntésen
alapuló illetményrész.
4. A munkaviszony és a vezetői megbízás időtartama, a foglalkoztatás jellege és a munkavégzés helye:
A munkaviszony időtartama:
hónap próbaidő kikötésével.
A foglalkoztatás jellege:
5. A pályázat részeként benyújtandó iratok:
- 90 napnál nem régebbi erkölcsi bizonyítvány;
- az intézmény vezetésére vonatkozó részletes szakmai és vezetési program a szakmai
helyzetelemzésre épülő elképzeléssel;
- a munkakör betöltéséhez szükséges, a pályázati felhívás 2. pontjában megfogalmazott
feltételek teljesítésének hitelt érdemlő igazolása [végzettséget, szakképzettséget,
képesítést, szakmai és vezetői gyakorlatot, államháztartási és vezetési ismereteket
nyújtó, legalább 120 órás képzés elvégzését stb. igazoló okmány(ok) másolatai,
kiemelkedő szakmai vagy szakirányú tudományos tevékenység hitelt érdemlő
igazolása (kutatási, publikációs vagy oktatási munkák bemutatása, projektben való
részvétel igazolása), idegennyelv-ismeret hitelt érdemlő igazolása (különösen államilag
elismert komplex típusú középfokú nyelvvizsga-bizonyítvánnyal vagy azzal
egyenértékű okirat másolatával, vagy szakmai gyakorlat külföldi teljesítéséről szóló
igazolással)] – az eredeti iratokat a pályázó meghallgatásakor kérjük bemutatni;
- nyilatkozat arról, hogy a pályázó a pályázati anyagban feltüntetett személyes adatainak
a pályázati eljárással összefüggő kezeléséhez hozzájárul;
- nyilatkozat arról, hogy a pályázó a személyét érintő a közgyűlési/bizottsági ülés
napirendi pontjának nyilvános ülésen történő tárgyalásához hozzájárul vagy nem járul
hozzá;
- a pályázó nyilatkozata arról, hogy megválasztása esetén az Mt. 211. §-a szerinti
összeférhetetlenség fennáll-e, megjelölve az összeférhetetlenség konkrét jellegét,
formáját;
- nyilatkozat arra vonatkozóan, hogy sikeres pályázat esetén az egyes
vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló 2007. évi CLII. törvény, valamint
Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének a Szervezeti és Működési
Szabályzatról szóló 29/2019. (XII. 23.) önkormányzati rendelete 3. melléklet b.) pontja
alapján vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségének eleget tesz.
6. A pályázat benyújtásának határideje:
2025. március 21.
7. A pályázat benyújtásának módja:
Szekszárd Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal, dr. Zsikó-Gál Klaudia jegyző nevére
címezve
- postai úton vagy személyesen 7100 Szekszárd, Béla király tér 8., a zárt borítékon
„Pályázat az Illyés Gyula Könyvtár igazgatói munkakörének betöltésére”
megjelöléssel és
- elektronikus úton postmaster@szekszard.hu címre.
8. A pályázat elbírálásának rendje, határideje:
belül;
- Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzatának közgyűlése a bizottság írásba foglalt
véleményét mérlegelve ezt követő első ülésén dönt a pályázó megbízásáról, melyhez
a Kult. tv. 68. § (2) bekezdése alapján beszerzi a kultúráért felelős miniszter
egyetértését, és megbízására ezt követően kerülhet sor
2025. június 26.
9. A pályázati kiírás közzétételének helye:
- az Illyés Gyula Könyvtár honlapja: https://www.igyuk.hu/
A pályázattal kapcsolatos további információt Szekszárd Megyei Jogú Város Polgármesteri
Hivatala Humán Osztályának vezetője, Majnay Gábor nyújt (tel.: 74/504-160).