Mindenkinek kényelmes és gyors megoldás nyújt a bárhonnan elérhető Önkormányzati Hivatali Portál

 

Évente számos hivatalos ügyben kell felkeresni a helyi önkormányzatot. Anyakönyvi kivonat kiállítása, gépjármű- és építményadó bejelentés, szociális támogatási kérelem benyújtása, szálláshely nyilvántartásba vétel, iparűzési adó bevallás és még számtalan tevékenység, melyek általánosan a személyes ügyintézések körébe tartoznak. Azonban 2019-től az Önkormányzati Hivatali Portálon keresztül már egyre több ügy elektronikusan is intézhető, ügyek sora indítható és egyszerűen nyomon követhető bármikor, bárhonnan.

A portál segítségével a papír alapú, személyes megjelenést igénylő ügyintézés helyett az ország bármely pontjáról, akármikor, kényelmesen, online is intézhetők akár a magán és vállalkozói helyi ügyek.

Az e-ügyintézés országosan egységes ügymenetet biztosít és ahogy a személyes ügyfélfogadásnál már megszokott, úgy a digitális térben is végig vezeti az ügyfeleket a jól ismert folyamatokon. Első lépésben az ügyfél beazonosítása történik, majd a lakossági és vállalkozási ügyintézés kiválasztása, ezt követően pedig a szükséges adatok megadása. Az online rendszerbe való belépést és személyes azonosítást követően ismét időt takarít meg a rendszer a felhasználónak, ugyanis közhiteles nyilvántartásokban meglévő személyes adatok már automatikusan kitöltve jelennek meg az űrlapokon. Mindezt a legnagyobb biztonság mellett, gyorsabban, átláthatóbban és papírmentesen, vagyis környezetkímélőbb módon teheti meg mindenki, mint korábban. A felhasználók bármikor nyomon követhetik az általuk elektronikusan indított helyi önkormányzati ügyeket, így pár kattintás után megismerhetik a folyamatok aktuális állapotát, megnyithatják a lementett űrlapokat és lekérhetik helyi adóegyenlegüket.

Az Önkormányzati Hivatali Portálon keresztül bejelentkezett felhasználók közel félszáz helyi ügyet indíthatnak, az online űrlappal nem rendelkező ügyek esetén pedig az Önkormányzati Hivatali Portálról is közvetlen linken elérhető e-Papír szolgáltatást (https://epapir.gov.hu) lehet igénybe venni.

Az Önkormányzati Hivatali Portál a https://e-onkormanyzat.gov.hu weboldalon érhető el, melyet településünk weboldalán is megtalálnak.

Az eljáró közjegyzők

Január, április, július, október halálesetek hagyatéki ügye:
Dr. Fehér Andrea

Szekszárd 1.sz.
7100 Szekszárd, Tinódi utca 7.
Tel: 74/311-410, 74/311-663
Fax: 74/311-410, 74/311-663
E-mail: feherandrea@mokk.hu

Február, május, augusztus, november halálesetek hagyatéki ügye:
Dr. Chalupa Dániel
Szekszárd 2.sz.
7100 Szekszárd, Csonka u. 5.
Tel: 74/411-193, 74/511-410
Fax: 74/411-193, 74/511-410
E-mail:chualupa.daniel@kozjegyzo.hu

Március, június, szeptember, december halálesetek hagyatéki ügye:
Dr. Iván Erika

Szekszárd 3.sz.
7100 Szekszárd, Bezerédj u. 4-6.
Tel: 74/512-375
Fax: 74/512-375
E-mail: ivanerika@mokk.hu

Közjegyzőkről bővebben tájékozódhat az alábbi honlapon: www.mokk.hu